Защита прав потребителей
Споживачам відома ситуація, коли мобільний телефон, комп’ютер або телевізор виходять з ладу, і вони, намагаючись їх полагодити, стикаються з численними проблемами. Магазин, як правило, відправляє споживача в сервісний центр, а той знаходить масу причин, щоб відмовити в безкоштовному і своєчасному ремонті.
По-своєму трактуючи законодавство про захист прав споживачів доволі часто продавці включають в квитанції про прийом товару на гарантійний ремонт нічим не обґрунтовані формулювання.
Найпоширеніша з них: «Термін ремонту збільшується в разі відсутності запчастин». Змусивши споживача розписатися в квитанції з таким формулюванням, нерідко ремонтують техніку більше місяця, а інколи й, навіть, і до півроку.
У ситуації, що склалася знання споживачами своїх прав дасть можливість не тільки уникнути конфліктних ситуацій, а й досягти позитивного результату. До юридичної компанії "Human Rights" доволі часто звертаються громадяни, які стали жертвами купівлі товарів неналежної якості. Тому юристи підготували свод законодавчих актів у сфері захисту прав споживачів.
Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон) продавець (виробник, виконавець) зобов’язаний передати споживачеві товар належної якості, а також надати інформацію про нього. На вимогу споживача йому повинні надати документи, які підтверджують належну якість товару.
Закон зобов’язує виробника (виконавця) забезпечити нормальну роботу товару протягом гарантійного терміну. Гарантійний термін на комплектуючі вироби повинен бути не менше, ніж гарантійний термін на основний виріб, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.
Гарантійний строк зазначається в технічному паспорті або в іншому документі, що додається до товару.
У разі поломки товару протягом встановленого гарантійного терміну виробник (виконавець) зобов’язаний забезпечити безкоштовне виконання робіт з гарантійного ремонту. Він полягає в проведенні робіт, пов’язаних з усуненням недоліків товару, з метою його використання за призначенням протягом гарантійного терміну. При виконанні гарантійного ремонту гарантійний термін збільшується на час перебування товару в ремонті.
Якщо на товар не встановлений гарантійний строк, споживач має право пред’явити вимогу про виконання гарантійного ремонту, якщо недоліки були виявлені протягом двох років з дня передачі товару споживачеві
Звертаємо увагу споживачів на те, що Закон передбачає єдиний випадок відмови в гарантійному ремонті – порушення споживачем правил експлуатації товару або його зберігання. Але цей факт має довести сторона, до якої споживач пред’явив вимогу про безоплатне усунення недоліків. Причому порушення правил експлуатації повинно бути доведено експертизою.
З вимогою про безоплатне усунення недоліків, тобто про виконання гарантійного ремонту, споживач відповідно до ст. 8 Закону має право звернутися за своїм вибором до продавця, у якого був придбаний товар, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача (далі – виконавець).
Якщо споживач вирішив звернутися в сервісний центр, то слід звертатися в ті з них, які вказані виробником в експлуатаційних документах або повідомлені споживачеві при покупці товару. Вимогу бажано викладати в письмовій формі, наприклад, у вигляді претензії, додавши до неї копії чека та технічного паспорта або його замінює, з позначкою про дату продажу. Претензія складається в довільній формі у двох примірниках, один з яких передається виконавцю, а інший, з відміткою про її отримання та датою, залишається у споживача. Якщо претензію відмовляться прийняти, її слід відправити поштою рекомендованим листом, бажано з повідомленням про вручення, в такому випадку споживач знатиме, хто і коли отримав його претензію.
Згідно ст. 8 Закону, за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1% від вартості товару
Мало хто знає, але Закон дає можливість споживачу на час ремонту товару в письмовій формі вимагати надання (з доставкою за рахунок виконавця, якщо товар великогабаритний або його вага перевищує 5 кг) аналогічного товару належної якості, тобто товару, що володіє тими ж основними споживчими властивостями, що і набутий їм товар. Перелік товарів, які на письмову вимогу надаються споживачеві з обмінного фонду, затверджується Кабінетом Міністрів України. У нього, зокрема, включені: телевізори, холодильники, пральні машини, мікрохвильові печі, кухонні машини, пилососи, електропраски та інші товари.
Умови виконання робіт з гарантійного ремонту визначено Порядком гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів (далі -Порядок), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 № 506 зі змінами і доповненнями, внесеними постановою від 10 серпня 2004 м № 1022. Споживач має право вимагати, щоб виконавець ознайомив його з Порядком.
Як правило, неприємності, з якими стикаються споживачі при усуненні недоліків товару, виникають у зв’язку з порушенням виконавцями процедури прийому товару на гарантійний ремонт. А вона чітко прописана в п. 30 названого Порядку і зводиться до наступного: приймаючи товар для проведення гарантійного ремонту, виконавець у присутності споживача перевіряє споживчі властивості товару, його комплектність, зовнішній вигляд, заводський номер, дату виготовлення, наявність пломб виробника (якщо вони повинні бути), гарантійних талонів і встановлює наявність заявленого споживачем нестачі.
Прийнявши товар на гарантійний ремонт, виконавець зобов’язаний видати споживачеві квитанцію та гарантійний талон.
Цей документ повинен містити відомості про організацію-виконавця, найменування та опис товару – марка, модель, заводський номер, зовнішній вигляд (наявність або відсутність подряпин, пошкоджень), ціну, дату виготовлення, перелік недоліків, дату прийняття товару в ремонт, термін виконання ремонту , дату видачі товару з ремонту, відомості про видачу товару з обмінного фонду. Один екземпляр квитанції виконавець передає споживачеві.
Після виконання гарантійного ремонту виконавець вносить відмітку про продовження гарантійного терміну експлуатації, скріплюючи її печаткою. При видачі відремонтованого товару виконавець повинен продемонструвати споживачеві його роботу.
Товар повинен бути опломбований (якщо це передбачено експлуатаційними документами), після чого передається споживачеві. Споживач повертає виконавцю квитанцію про приймання товару на гарантійний ремонт і виданий з обмінного фонду товар. Якщо споживач не з’явився за одержанням товару в 5-денний термін, зазначений у квитанції, виконавець зобов’язаний повідомити йому про це письмово.
Також нагадуємо, що у разі, коли продавець відмовляється здійнювати ремонт гарантійного товару або відмовляється здійснити обмін, Ви маєте право звернутися до суду (причому, за місцем Вашого проживання) та вимагати повернути кошти та стягнути моральну шкоду.
Звертаючись до юридичної компанії "Human Rights" ви гарантовано здійснете захист вашого порушеного права.
ВАРТІСТЬ ПОСЛУГИ
ВІД 199 грн.
За більш детальною інформацією звертайтесь за телефоном: 0974069723
#защита прав потребителей, #закон +о защите прав потребителей, #защита прав потребителей украина, #закон потребитель право, #бесплатная юридический консультация, #возврат потребитель товар