Маніпуляція масовою свідомістю. Як працює російська пропаганда

Пропаганда путіна діє тими самими методами, що й за Гітлера і Сталіна

Маніпуляція громадською думкою. Як працює пропаганда. Як здійснюється зобмування та пропаганда війни в РФ

Маніпуляція суспільною свідомістю - один зі способів панування і придушення волі людей шляхом зомбування і впливу через програмування поведінки. Цей вплив спрямований на психіку людини, здійснюється приховано і має на меті зміну думок, спонукань і поведінки людей у потрібному для окремої групи напрямку. Пропаганда практично завжди спирається на емоційну, а не логічну частину. Одне з головних завдань - усунути всіляку можливість критично мислити, змусити приймати аргументи на віру і не перевіряти факти. Пропагандистська машина працює масово і безперервно. Те, чого неможливо досягти природним шляхом, отримують шляхом прорахованого прихованого примусу через маніпуляцію страхом з використанням базових людських якостей - лінощів і бажання особистої вигоди.

Симптомами й ознаками прихованої маніпуляції можуть бути: мова, емоції, сенсаційність і терміновість, повторення, подрібнення, вилучення з контексту, тоталітаризм джерела повідомлень, тоталітаризм рішення, змішання інформації та думки, прикриття авторитетом, активізація стереотипів тощо. Методів маніпуляції свідомістю досить багато, але найчастіше використовують навіювання потрібних думок, фейки, приховування фактів, залякування, шантаж і погрози.

"Дайте мені засоби масової інформації, і я з будь-якого народу зроблю стадо свиней". Це слова одного з головних нацистських злочинців і майстра пропаганди Йозефа Геббельса. Здавалося б, в умовах свободи отримання будь-якої інформації та розвитку інтелектуального потенціалу, його прийоми не можуть працювати. Але, сформульовані особистим другом Гітлера методики успішно застосовуються донині. Свого часу одурманені громадяни Третього рейху жорстоко поплатилися за сліпу віру. Минуло 77 років і історія повторюється. Закони пропаганди свідчать: умілий маніпулятор може досить швидко поневолити і направити народну масу на досягнення абсолютно будь-яких цілей. Зараз це робиться за тими ж методиками, що використовував нацист Геббельс.

Методи пропаганди, якими впливають на людей в РФ

Чорна пропаганда допускає абсолютно будь-яке спотворення реальності заради досягнення завдань. Кілька способів пропаганди використовуються разом і за щедрого держфінансування мають максимальний ефект серед людей без критичного мислення. Люди, які мають критичне мислення, не зможуть висловити свою думку через агресивне придушення тверезомислячих активною екзальтованою більшістю, яка насправді більшістю не є. Щоб пропаганда краще працювала, працюють програми дебілізації населення через ТБ і цькування тверезомислячих людей.

1. Наклеп або гнилий оселедець

Береться абсолютно неправдиве звинувачення, щоб зганьбити об'єкт вкидання. Важливо, щоб воно було максимально брудним і скандальним. Мета - очорнити будь-якими способами, не довести або спростувати, а викликати масове обговорення і огиду  публіки через саму тему звинувачення. Щойно звинувачення стає предметом публічного обговорення, неминуче виникають прихильники і противники, знавці та експерти. І, незалежно від своїх поглядів, усі учасники дискусії знову і знову вимовляють ім'я обвинуваченого у зв'язці з брудним і скандальним обвинуваченням. Таким чином, у його одяг поступово втирається "гнилий оселедець" доти, доки врешті-решт запах не починає слідувати за ним усюди і відмитися уже неможливо. Один із класичних варіантів використання методу оселедця - звинувачення в приналежності до фашистської або нацистської ідеології. Сам факт обговорення, що очорнює, компрометує обвинуваченого надовго до такої міри, що пропагандистські цілі можна вважати реалізованими.

2. Навішування ярликів

Використання слів із негативним забарвленням щодо певних осіб або груп з метою викликати неприязнь та упередження. Цей метод провокує робити висновки, не вимагаючи доказів і перевірок. Ветеран російського КДБ путін запустив наклепницьку компанію про "українських нацистів". Росіян залякують татуюваннями і "нациками" зі смолоскипами. На роль зла призначений полк "Азов" так само, як раніше це було з "Правим сектором" і Ярошем. Кожен українець із татуюванням у вигляді герба отримує ярлик "нацика".

3. Жахлива брехня як істина

Полягає в пропозиції населенню нахабної глобальної і безсоромної брехні. Мета - створити шоковий тваринний страх, який потім надовго визначатиме поведінку населення всупереч будь-яким доводам логіки і розуму. Класичний спосіб застосування - опис різного роду жахливих загроз і мерзенних задумів противника. Таким шляхом росіянам вселили, що необхідно напасти на Україну.

Ефективна пропаганда має шокувати, а для цього необхідно звертатися до емоцій, а не логіки. Шокуючої інформації на росТБ хоч відбавляй - узяти хоча б повідомлення про американські біолабораторії в Україні, де нібито створювали смертельні віруси для "знищення населення Росії", і фейки про "розіпнутих хлопчиків".

"Наші солдати й офіцери... роблять усе, щоб уникнути втрат серед мирного населення українських міст... Завдання штурмувати великі міста перед збройними силами РФ не стояло", - запевняв російський диктатор 16 березня, системно знищуючи мирних українців і руйнуючи українські міста вщент. На сьогодні втрати мирного населення тільки в Маріуполі можуть сягати 80 000 осіб унаслідок російських бомбардувань та обстрілу міста.

Науковці, які досліджували діяльність Геббельса, вважали, що його головним методом було посилання на факт, який неможливо перевірити. Геббельс про брехню:

  • Щоб у брехню повірили, вона має бути жахливою.
  • Брехати можна лише тоді, коли тебе точно не спіймають або спіймають занадто пізно.
  • Єдиним критерієм під час вирішення питання, чи повинна пропаганда оперувати правдою або брехнею, є правдоподібність.

3. Більшість

Замість будь-яких доказів аудиторії систематично подається те, у чому її потрібно переконати. І подається як щось само собою зрозуміле, і тому - підтримуване переважною більшістю населення. Людська психіка автоматично реагує на думку більшості, прагнучи до неї приєднатися. Класичний спосіб - публікація різного роду соціологічних опитувань із фейковими результатами, що демонструють "суспільну єдність" у питанні. Як, наприклад, у референдумі з приводу "добровільного" входження територій України, захоплених армією РФ, до складу Росії.  

Диктатор путін не вирішує проблеми росіян, натомість знищує інші держави

5. Усі проти нас

Російська пропаганда створила цілісний образ - ми в обороні від усього світу, всі проти нас, всі нам заздрять, Росія проти НАТО, США хоче нашої смерті, Кримнаш, Україна належить нам, ми вистоїмо. "Змова" проти країни об'єднує російських зомбі. Довіряти можна тільки царю. Населення з низьким рівнем життя добре відгукується на таке навіювання, не ставлячи питання, що вони отримують у підсумку. Психологічний стан зомбованих кидає від ейфорії до депресії, адже якщо весь час тиснути на кнопку негативних емоцій - це призводить до втоми, дратівливості, зниження ефективності, загострення захворювань, агресії та ... ще більшої керованості. Тільки страх негайної смерті може змусити людей почати думати по-іншому. 

Протиставлення російського режиму і країн Заходу використовує схему Геббельса "друг-ворог". Таку риторику використовують пропагандисти Володимир Соловйов, Маргарита Симоньян, Дмитро Кисельов та інші. У своїх виступах вони демонізують західні демократії, цінності та політиків. І це незважаючи на те, що багато хто з них (або члени їхніх родин) мають громадянство або ВНЖ, а також нерухомість на Заході.
"Зараз уже не Україна використовується для того, щоб принижувати і знищувати все російське. Уже весь світ отримав команду "фас!", весь Захід освічений. Коли атакують тебе просто за те, що в тебе російський паспорт", - заявляє путін, не уточнюючи, що причиною цього є він сам і виняткова жорстокість російських солдатів в Україні.

При цьому російська пропаганда не обмежується тільки власним населенням, мовить на закордон 30 мовами і веде власну локальну пропаганду в інших країнах, щоб навіяти свої ідеї решті світу. Російська пропаганда намагається налагодити контакти з правими екстремістами  Німеччини - "громадянами Рейху", які вірять, що Німеччину досі окуповано союзниками, та маніпулює громадською думкою з метою створення масових протестів через війну в Україні, зростання цін, пандемію коронавірусу та енергетичну кризу.

6. Політична провокація

Нацисти вважали, що політична провокація - один із найсильніших засобів маніпулювання масами. Одна з найзнаменитіших провокацій нацистів - напад переодягнених у польську форму есесівців на німецьку радіостанцію. Звинувативши Польщу в нападі, німецька армія виправдала свою військову агресію на країну.  

Путін організував свої провокації для створення приводу почати вторгнення в Україну - обстріл занедбаних будівель на території РФ, так званий "прорив української техніки", підрив автомобіля в ОРДЛО, театральне вивезення людей з Донецька, нібито через "українські обстріли".

Поширення фейків є відмінною рисою роспропаганди. Після нападу російські пропагандисти заявили, що армія РФ була змушена атакувати пологовий будинок і драмтеатр тому, що там перебували українські військові. Пропагандисти доклали фотографії українських снайперів, які, нібито, перебували на даху цих будівель. У повідомленні ЗМІ, яке намагалося підтвердити військове використання пологового будинку, було показано фотографію танка та озброєних людей перед будівлею, яка, імовірно, є пологовим будинком, але ця будівля не співпадає з жодною з будівель у радіусі 1 км від лікарні порівняно із супутниковими знімками, - пишуть в ОБСЄ.  Управління ОБСЄ з демократичних інститутів і прав людини випустило доповідь про порушення міжнародного гуманітарного права і норм у сфері прав людини, воєнні злочини і злочини проти людяності, скоєні в Україні з 24 лютого 2022 року. ОБСЄ зробило висновок, що напад на пологовий будинок і драмтеатр в українському Маріуполі - воєнні злочини РФ, а докази російських пропагандистів фейкові.

7. Героїзація

Будь-яка війна - це щось жорстоке, нелюдське і безглузде для звичайних людей. І тому вона викликає величезний опір психіки, який посилюється страхом за себе і близьких. Маніпулятору, щоб зломити психологічний опір війні, необхідно підмінити страх на інші емоції. Єдиний спосіб перемогти опір людини нав'язаній війні - створити в неї ілюзію боротьби за неіснуючі в цій ситуації моральні цінності, які, нібито, виправдовують нелюдськість того, що відбувається. Тому загарбники й окупанти, вбиваючи мирних жителів за зарплату, називають себе армією "визволителів", будучи вбивцями, карателями і мародерами. Російські пропагандисти використовують поняття, пов'язані з моральними цінностями і переконаннями, - честь, патріотизм, прагнення до миру, захист дітей, захист батьківщини, гордість за росію, формуючи слухняну керовану більшість, яка слухняно купить собі форму і помре під обстрілами.

8. Багаторазове повторення - улюблений метод Геббельса

Діє принцип "Брехня, повторена тисячу разів, стає правдою". Ним старанно користуються пропагандистські ЗМІ РФ, також він застосовується у створенні реклами, під час написання слоганів. Навіювання якоїсь інформації відбувається шляхом її постійного втовкмачування в голови людей. У маркетингу є поняття "8 дотиків да клієнта", коли вважається, що після восьми разів людина готова купити продукцію, що агресивно рекламується, через багаторазове повторення з усіх боків і психологічне прийняття покупки покупцем.

ЗМІ продадуть будь-яку потрібну ідею людям без критичного мислення. Тому телевізійна сітка телебачення РФ з 2014 року постійно змінювалася: ставало більше інформаційних блоків і прайм-тайм зайняли політичні шоу. А з початком війни було збільшено час новинних випусків та ефірів так званих "аналітичних програм". У зомбованого народу не повинно бути вибору - він уже зроблений за них. Саме тому по телевізору все досконально пояснюють, кожен факт представляють тільки в потрібному владі світлі і роблять однозначні висновки. У людини не повинно залишатися жодних сумнівів і вагань у правильності та однозначності оцінки. ТВ-шоу замінюють власне мислення. Люди починають говорити короткими гаслами з телевізора. 

9. Напівправда

Якщо до нахабної брехні підмішати правду в ключових моментах, виходить суперзброя для маніпуляції. Інформацію подають у кількох твердженнях, частина з яких обов'язково є загальновідомими і такими, що легко перевіряються. Інша ключова частина інформації діаметрально спотворюється або замовчується. Справжня ціла правда оголошується фейком. Через те, що йде велика гра на людських страхах, люди готові повірити в будь-яку неправдоподібну брехню і не будуть її перевіряти, бо так жити спокійніше. Путінська пропаганда нагнітала масову істерію про необхідність нападу на Україну, обіцяла легку перемогу і Київ візьмуть за 3 дні. А ось про кількість закуплених мішків для трупів російських солдатів у 40 000 штук перед вторгненням пропаганда промовчала. Війну в Україні заборонено називати війною, для цього придумали "спеціальна військова операція". Гітлер робив теж саме до 1941 року, зберігаючи ілюзію безпеки для народу.  

Для путіна життя людей не має цінності

10. Залякування і страх

Залякування є елементом терористичної стратегії. Мета не тільки у впливі, а й у формуванні потрібних моделей поведінки у населення. На шальки терезів у свідомості людей ставлять два зла: одне велике жахливе й одне страшне, менше, і, отже, більш прийнятне. Метод використовується у вибудовуванні громадської думки для виправдання поганих вчинків окремих людей або цілих держав. Таким шляхом ведений народ сам вибере менше зло за принципом вибір без вибору. Що гірше - напасти на Україну, вбити сотні тисяч людей або застосувати ядерну зброю і вбити мільйони в Україні? 

Для росіян, у яких залишалися сумніви щодо правильності рішення про напад на Україну, вигадали аргумент, що Україна сама ось-ось має напасти. Цей фейк припав до душі зомбованим росіянам, адже дозволяв виправдати агресію благородними міркуваннями. Сьогодні про те, що Україна готувала напад на Росію, а РФ її просто випередила, розповідають дітям у російських школах.

10. Технологія "Вікно Овертона"

Це "вікно можливостей" для масштабного впровадження ідей на глобальному наддержавному рівні, коли крок за кроком відбувається заміна понять "жахливе нелюдське на нормальне прийнятне", і поступово під прапором толерантності легалізуються та визнаються нормальними процеси, що були абсолютно неприйнятними від самого початку. У підсумку, неприйнятне стає поширеною, прийнятою в суспільстві нормою.

Яскравий приклад - ставлення до представників ЛГБТ-спільноти. Якщо раніше в американських фільмах поява героя з нетрадиційною орієнтацією викликала критику, то сьогодні наявність такого героя - обов'язкова умова занесення картини до номінації на премію «Оскар». Тема ЛГБТ пропагується у дитячих книгах, в школах впроваджується курс гомосексуалізму. У 2022 році студія Дисней оголосила про те, що 50% головних героїв дитячих стрічок будуть чорношкірі та ЛГБТ. Україна підписала Стамбульску конвенцію 20 червня, в якій замість чоловічої та жіночої статі вводяться поняття "гендер" як "соціально закріплена роль і поведінка", і "гендерний стереотип" як "упереджене уявлення, згідно з якими чоловікам і жінкам безпідставно привласнюються характеристики та приписуються ролі, що визначаються та обмежуються їхньою статтю" (цитата). У цьому документі розмивається традиційне поняття "чоловік і жінка", з'являється необмежена кількість гендерів, людина може вибрати будь-яку модель поведінки незалежно від своєї біологічної статі, і змінювати її, коли захоче.

Після того, як тема ЛГБТ стала нормою, стала активно впроваджуватися і популяризуватися тема людського канібалізму. Початок було покладено давно. У 1973 році вийшов фільм-антиутопія про життя у 2022 році Зелений сойлент, у якому всі люди ходять у масках і через дефіцит їжі їдять галети з планктону (трупів). У серпні 2022 року глядачі фільму про канібалів Цілком та повністю італійського режисера Лука Гуаданьїно після перегляду аплодували 9 хвилин на Венеційському фестивалі. Фільм шведської федерації їжі Eat a Swede бере участь у фестивалях під гаслом "Чи з'їси ти людину заради людства?". Обгрунтовується це кліматичними змінами через зростання популяції людей на планеті. Паралельно активно пропагуютьсяя синтетичне м'ясо з біореакторів та 3Д-принтерів, ферми харчових комах та їжа із черв'яків під приводом кліматичних змін через м'ясо.На державному рівні впроваджуються ідея евтаназії без згоди людини та зміна статі неповнолітніми дітьми без відома батьків. Раніше такі самі етапи пройшла легалізація проституції та наркотиків. Ці явища вже закріплені на законодавчому рівні в окремих цивілізованих і демократичних державах. 

Іноді впровадження ідей "Вікна Овертона" може відбутися раніше, ніж суспільство дізнається про таку проблему і прийме це як норму. Так у Чилі, на додаток до закону про захист даних про роботу людського мозку, з'явився Закон про захист трудових прав мутантів і ГМО-людей. Закон захищає трудові права людей зі зміненою ДНК до того, як ідея трансгуманізму та модифікації людського тіла стала широко відомою і прийнятою громадськістю. Прихована пропаганда трансгуманізму стартувала з коміксів про людей з надздібностями та супергероїв. 

За принципом "Вікно Овертона" протягом 20 років готувався грунт для окупації України. Українцям невпинно навіювали, що вони братський народ, частина "русского мира" і мають бути разом із росією. У лютому 2010 року президентом України було обрано проплаченого путіним президента Януковича. Це значно полегшило реалізацію задумів путіна захопити Україну без війни. Янукович послабив українські ЗС за допомогою призначених ним міністрів оборони. Однак, в якийсь момент все пішло не за планом і стався Майдан із жертвами, внаслідок якого Янукович втік до РФ. Підготувавши армію і зазомбувавши населення РФ, путін перейшов до "Крымнаш" - відкритого вторгнення в Україну, захопивши Крим, Донецьку і Луганську області. Через 8 років знову розпочав "спецоперацію" в Україні під приводом запобігання розміщенню на території України збройних сил США і НАТО, забезпечення безпеки ДНР і ЛНР. Метою вторгнення було названо "демілітаризацію і денацифікацію України", які насправді є фізичним знищенням населення України - геноцидом.

Українці, які постраждали від російської агресії,
можуть отримати компенсацію в Європейському суді
від 5000 до 30000 евро

ТЕЛЕФОНУЙ зараз та отримай
безкоштовну консультацію 

військового адвоката Вадима Морозова

Працюємо по всій Україні!
Перебуваєте за кордоном?

Телефонуй +380984326402
ВайберТелеграм, Ватсап

Пропаганда має доходити до кожного

Федеральні органи опіки РФ отримали вказівку вилучати дітей із тих родин, у яких немає телевізорів із налаштованими державними телеканалами. Проживання в таких умовах чиновники порівняли з життям у голодний час або без доступу до води та електрики. В умовах, що склалися, органи опіки повинні будуть перевірити, чи всі діти мають доступ до достовірних суспільно-політичних звісток. З 1 вересня в школах планують запровадити обов'язковий ранковий перегляд вчорашніх вечірніх новин.

У російських медіа істотно знижений інтелектуальний рівень трансльованої інформації. Це також укладається в концепцію нацистів: "Звичайні люди зазвичай набагато примітивніші, ніж ми уявляємо. Тому пропаганда, по суті, завжди має бути простою і без кінця повторюваною", - говорив Геббельс.

Як протистояти пропаганді, увімкнути голову і думати самому

Геббельса повісили за пропаганду. Це головне, що потрібно знати про геніальну пропаганду Геббельса. Таке рішення ухвалили люди з доступом до інших джерел інформації на Нюрнберзькому процесі. Пропаганда Геббельса відмінно працювала в Німеччині для нацистів, але не для опору. У РФ залишилися люди, які плюють у портрет путіна, одягають жовто-блакитний одяг і виходять на одиночний протест із білим аркушем паперу під загрозою в'язниці.  Росіяни повинні запитати себе - хто я? Корисний ідіот путіна? Дії путіна ведуть до мого особистого процвітання чи ні?  У мене є палац чи тільки кредит на військове обмундирування і пакет для трупа? Яку вигоду отримує пропагандист? Мислячі росіяни щосили намагаються уникнути могилізації, тому що не вірять путіну, а ... вірять у ЗСУ. Звідки віра? З інших джерел інформації, є дірки в пропаганді. 

Де отримати інформацію

На думку Геббельса, пропаганда - це мистецтво, яке тим ефективніше, чим менше люди здогадуються, що їх обробляють. Оброблені росіяни можуть побачити війну в Україні на власні очі, але більшість не хочуть бути могилізованими. Як росіяни отримують інфомацію про війну?

- Сайти та ЗМІ, заборонені в РФ  – Медуза, Эхо Москвы, Дождь, ВВС, Instagram, Facebook, сторінки Вікіпедії про війну в Україні, 
- Месенджери телеграм-канали про війну в Україні залишаються найшвидшими ЗМІ.
bastyon.com – децентралізована мережа на блокчейні, тому її не можна заблокувати, є сайт і додаток для телефону, публікує контент, заборонений на Youtube.
patreon.com – мережа без політичної цензури для творців контенту.
- Українські ЗМІ та телеграм-канали, приватні та офіційні державні - телеграм-канали президента Володимира ЗеленськогоАнтона ГеращенкоОфіс Генерального прокурора УкраїниОперативний ЗСУ,  сайт korrespondent.net
- Російські опозиційні політики – Олексій НавальнийГенадій Гудков
- Розслідувальна журналістська агенція Bellingcat
- Родичі та знайомі. 

Youtube перебуває на межі офіційної заборони в РФ. Російські відеоблогери під санкціями, їм відключено монетизацію на Youtube. Блогери, які проживають у Росії, за точку зору, що не збігається з офіційною пропагандою, можуть отримати тривалий тюремний термін, тому активними є тільки проплачені пропагандистські блогери або блогери, які проживають за межами РФ. Якщо звичайний росіянин за неправильне висловлювання може отримати штраф 30 000 руб, то журналіста в РФ можуть посадити на 20 років.

Путінська пропаганда працює методами КДБ
Чому пропаганда в РФ така ефективна? Тому, що вона працює не сама

Робота російських спецслужб - промивати мізки

Щоб зрозуміти, де правдива інформація, потрібно розуміти, як працюють організатори процесу пропаганди і хто вони. Звичайні люди тільки поширюють тези пропаганди як сарафанне радіо, зомбуючи навіюваних людей навколо. Але сам план пропаганди, способи реалізації та кінцеві цілі прописують спецслужби. Путін пройшов школу КДБ, навчений маніпуляціям свідомістю, тиску і знеціненню людського життя. Якого управління чекають росіяни і які цінності є пріоритетом президента РФ?

Як це роблять спецслужби?  Практичний посібник спецслужб - книга "Своя розвідка", Ронін Р.

"Знати істинний стан справ - це мати можливість діяти напевно" - така основна ідея книги. Як спецслужби збирають та аналізують потрібні відомості, як залучають людей до співпраці, як примушують їх робити те, що потрібно - про це розповідається у книжці "Своя розвідка" - цінний посібник для розуміння способів придушення волі, методів зомбування людей спецслужбами через промивання мізків, примусу, шантажу, тортур й перепрограмування людини.

Як спотворюється інформація за методичкою спецслужб:

Інформація, що надходить до вас, може бути:
- підсунута як дезінформація;
- спотворена навмисно;
- змінена довільно або мимоволі під час передання.


Усні повідомлення, що циркулюють горизонтальними й неформальними каналами, менш схильні до спотворень. Інформацію, що поставляється нагору, частіше прикрашають через бажання догодити, отримати винагороду, уникнути покарання. Під час навмисної дезінформації застосовують як явну брехню, так і напівправду, що поволі підштовхує тих, хто сприймає, до помилкових суджень.

Найпоширенішими прийомами тут є:
- пряме приховування фактів;
- тенденційний підбір даних;
- порушення логічних і часових зв'язків між подіями;
- подавання правди в такому контексті (додаванням неправдивого факту або натяку), щоб вона сприймалася як брехня;
- виклад найважливіших даних на яскравому тлі відомостей, що відволікають увагу;
- змішування різнорідних думок і фактів;
- повідомлення інформації такими словами, які можна тлумачити по-різному;
- незгадування ключових деталей факту.


Запускаються потрібні чутки
При веденні активної гри ретельно підібрані чутки часто запускаються для виконання таких цілей:
- оптимального поширення правди;
- створення певної думки про подію, ситуацію або людину;
- підготовки оточуючих шляхом притуплення їхньої реакції до запланованого діяння;
- обходження офіційної цензури;
- з'ясування ставлення людей до повідомлюваного;
- розпалювання смути, страху і невпевненості.

Працює цензура

У демократичних режимах ЗМІ виконують свою головну функцію - інформування населення. За диктатури медіа займаються пропагандою. Пропаганда, побудована на протиставленні "свій-чужий", не терпить інакомислення. Тому в державах, які будують свою взаємодію із суспільством на подібній основі, закривають незалежні ЗМІ та впроваджують жорстку цензуру. Коли інформація спотворюється, але ніхто не може її спростувати, впровадити потрібну ідею простіше в тисячу разів.

Історична довідка:
Геббельс сформулював три принципи пропаганди: простота, повторення, жива мова. Для того, щоб ніхто не зміг уникнути пропаганди, міністерство використовувало радіо, яке могло безпосередньо впливати на думку людей. Радіостанції Німеччини, не перестаючи, розповідали про нацистського фюрера як про національне надбання, вихваляли нацистський спосіб життя, надзвичайний патріотизм, націоналізм і найвеличніші завдання, які стоять перед німцями. Але такий контент приївся звичайним людям, і після початку Другої світової війни вони почали слухати англійське або радянське радіо. Після цього міністерство пропаганди ввело закон, згідно з яким прослуховування зарубіжних радіостанцій вважалося держзрадою. Понад півтори тисячі німців засудили за це і відправили до в'язниць.

Росіяни зараз живуть у схожих умовах залізної завіси, що опускається. Інакомислячі ЗМІ забороняються, поширення інформації, що не збігається з пропагандою, карається терміном у в'язниці, навіть якщо це власна думка, висловлена в телефонній розмові або лайк під постом.

Росіяни виходять на протести проти влади путіна в РФ

Каральні методи

Масована пропаганда працюватиме тільки у зв'язці з карними методами з боку держави для придушення опору та волі мислячих людей. Участь в антивоєнних акціях у РФ карається строком до 15 років. Покарання настане навіть за одиночний протест із білим аркушем без тексту. За протидію поліції легко можна отримати кримінальну справу. Активістів попередніх вуличних довоєнних акцій саджали на кілька років за те, що потягнули поліцейського за руку або кинули в нього паперовий стаканчик.

Символіка пропаганди - культ війни та побєдобєсіє

Символіку Другої світової війни, крім тем, пов'язаних із війною в Україні, широко застосовують у рекламі горілки і побутових товарів, анонсах концертів у нічних клубах із напівоголеними дівчатами, як елемент дизайну вуличних туалетів тощо. Ідеологема-символ "Великая Победа" з того ж ряду, що й "георгиевская лента", "Севастополь - город русской славы", "Крымнаш", "Русский мир", "Новоросия", "народное ополчение ДНР" та "9 Мая", стала невід'ємним елементом пропаганди саме в період війни на Донбасі, коли гасло "Деды воевали!" надихає багатьох зомбованих російських імпершовіністів їхати вбивати міфічних "бандеровцев", які "8 лет бомбят мирных жителей Донбаса". Образ головного ворога замінено на "украинские националисты". Масові пропагандистські заходи відбуваються на найвищому політичному рівні Росії. Символікою побєдобєсія супроводжуються російські ТБ-шоу, її розміщують на будинках, воєнні дії подаються як норма. Постійно транслюється "Деды воевали". Путін оголосив, що мобілізаційний ресурс РФ 25 000 000 осіб. Схоже, він хоче повторити також і втрати СРСР у Другій світовій війні - 27 000 000 осіб. Народ своєї країни йому не шкода, він свідомо зомбує свій народ на смерть, адже на війні в Україні вже загинуло понад 61 000 росіян.

Виховання дітей та молоді. Юнармия

Путін створює дитячу армію, і вона має стати навіть масштабнішою, ніж Гітлерюгенд, створений за часів третього рейху.  Дівчатка у військовій формі з білими бантами марширують з автоматами. Немовлят для постановочних фотосесій у садочках кладуть у візочки з написом "200". У дітей немає свого досвіду іншого життя і порівняння з іншими реальностями. Дитяча мілітарна організація Юнармія максимально схожа на свого попередника - Гітлерюгенд. У січні 1943 року в Німеччині через втрати живої сили у війні запровадили обов'язкову службу для молоді допризовного віку. Це були школярі старших класів, траплялися навіть 12-річні хлопчики. Бажаючи довести вірність фюреру, вони безстрашно воювали з противником. Діти служили в партизанських загонах, розстрілювали полонених і кидалися на танки з гранатами, навіть коли радянські війська вже увійшли в Берлін.  На дітей легко впливати, вони не знають іншої реальності, виростуть, як потрібно замовнику пропаганди.

Звідки гроші на пропаганду

Держава є замовником пропаганди. Багаторічні великі пропагандистські компанії вимагають величезних фінансів і працюють тільки за державної підтримки. Гроші на здійснення таких компаній беруться з бюджету. Фахівців з дисципліни "Маніпуляція суспільною свідомістю" готують у державних університетах за програмою Міністерства освіти і культури РФ.

Росіяни, яких зомбують, самі це оплачують своїми податками. Якщо грошей не вистачає, їх додруковують або беруть у кредит з міжнародних фондів на кабальних умовах. Росія втричі збільшила витрати на пропаганду під час війни з Україною, витрати на лояльні до режиму ЗМІ зросли більше, ніж на армію та органи внутрішньої безпеки. Витрати на ЗМІ 2022 року становитимуть 114,8 млрд рублів. Пропагандист Соловйов отримує 67 000 000 руб. Задайте собі питання - яка мета його ТВ-шоу?

Пропаганда - це агресивне, наполегливе і тривале спотворення картини світу. Це пряма, масована атака на уми. Самі спецслужби для успішності боротьби з імовірною дезінформацією радять:
- розрізняти факти та думки;
- розуміти, чи здатний інформатор за своїм становищем мати доступ до повідомлюваних фактів;
- враховувати суб'єктивні характеристики джерела і його передбачуване ставлення до видаваного повідомлення;
- застосовувати дублюючі канали інформації;
- виключати всі зайві проміжні ланки;
- пам'ятати, що особливо легко сприймається та дезінформація, яку ви бажаєте почути.

Описані методи пропаганди спочатку були розроблені для застосування щодо противника на полі бою. Але останніми роками об'єктами зомбування є звичайні люди, яким щодня і цілодобово брешуть з екранів Соловйов ТВ. Причинами неадекватного сприйняття людьми інформації є блокована, спотворена чи неправдива інформація, обмежені розумові здібності самих людей,  логічні помилки під час аналізу інформації. На рівні соціуму вплив військової пропаганди призводить до втрати людських цінностей, таких як любов, взаємодопомога, життя в мирі. Виникає роз'єднаність, глобальна недовіра й агресія до тверезомислячих.

Українці, які постраждали від російської агресії,
можуть отримати компенсацію в Європейському суді
від 5000 до 30000 евро

ТЕЛЕФОНУЙ зараз та отримай
безкоштовну консультацію 

військового адвоката Вадима Морозова

Працюємо по всій Україні!
Перебуваєте за кордоном?

Телефонуй +380984326402
ВайберТелеграм, Ватсап

Технології перетворення людей на слухняних зомбі

1. Відволікання уваги

Базовим елементом соціального контролю є стратегія відволікання. Мета - відвернути увагу громадськості від важливих питань, що вирішуються політичними та економічними елітами, за допомогою технології безперервного відволікання і підміни значних подій незначною інформацією. Стратегія відволікання важлива, щоб не дати громадянам можливості здобувати інформацию та важливі знання в галузі науки, економіки, психології, нейробіології та кібернетики. Увагу громадян постійно відволікають від справжніх соціальних проблем, тримаючи їх у полоні питань, що не мають реального значення. Суспільство має бути зайнятим, зайнятим і ще раз зайнятим, людині має бути ніколи думати.

2. Створити проблему - запропонувати вигідне рішення

Цей метод також називають "проблема-реакція-рішення". Створюється проблема, "ситуація", що викликає певну реакцію громадськості - щоб люди самі почали бажати її вирішення. Наприклад, допустити зростання насильства в містах або організувати криваві теракти для того, щоб громадяни зажадали ухвалення законів щодо посилення заходів безпеки і проведення політики, що обмежує громадянські свободи. Або ініціювати економічну кризу, щоб прийняти як необхідне зло обмеження громадянських прав і демонтаж державних органів.

3. Стратегія поступовості

Жабу варять на повільному вогні. Щоб впровадити непопулярні рішення, потрібно застосовувати їх поступово, крапля за краплею, роками. Саме так було нав'язано принципово нові соціально-економічні умови у 80-х і 90-х роках: обмеження ролі держави, приватизація, ненадійність, гнучкість, масове безробіття, заробітна плата, що вже не забезпечує гідного життя. Тобто зміни, які при одночасному впровадженні спричинили б революцію.

4. Стратегія відкладання

Ще один спосіб ухвалити непопулярні рішення - це представити їх як "болючі та необхідні" і домогтися в цей момент згоди громадян на їхнє здійснення в майбутньому. Набагато простіше сприйняти будь-які жертви в майбутньому, ніж зараз. По-перше, тому що це не відбудеться негайно. По-друге, тому що народ у масі завжди схильний плекати наївні надії на те, що "завтра все зміниться на краще", і що тих жертв, яких від нього вимагають, вдасться уникнути. Це надає громадянам більше часу, щоб призвичаїтися до думки про зміни і смиренно прийняти їх, коли прийде час.

5. Сюсюкання з народом

Більшість реклами, яка спрямована на широкий загал, використовує мову, аргументи, символи і, особливо, інтонації, розраховані на дітей. Ніби глядач дуже маленька дитина або має розумову недорозвиненість. Що сильніше ти хочеш обдурити, то інфантильнішим має бути тон спілкування. Чому? Якщо ви звертаєтеся до адресата, наче йому 12 років або менше, то згідно із законами сприйняття є ймовірність, що він відповідатиме або реагуватиме некритично - як дитина.

6. Бурхливі емоції замість холодного аналізу

Використання емоційного аспекту - це класична технологія для блокування раціонального аналізу та критичного сприйняття індивідуумів. Використання емоційного чинника дає змогу відчинити двері до підсвідомого, щоб доправляти туди бажання, страхи, навіювання та примус або потрібні моделі поведінки в обхід критичного мислення.

7. Тримати людей у посередності

Створення залежного суспільства, нездатного до розуміння технологій і методів соціального контролю та гноблення. "Якість освіти, що надається нижчим суспільним класам, має бути якомога мізернішою і посереднішою, щоб розрив невігластва між нижчими і вищими соціальними класами залишався велиічезним і його неможливо було подолати" - описано в документі "Тиха зброя для спокійних воєн".

8. Спонукати маси захоплюватися посередністю

Впроваджувати в маси думку, що модно бути тупим, вульгарним і невихованим через ТБ, музичні канали, серіали та соцмережі. Розваги фіксуються на рівні шостого класу.

9. Посилювати почуття провини

Зробити так, щоб індивідууми вважали, що вони самі винні у своїх бідах та невдачах через нестачу інтелекту, здібностей або зусиль. Таким чином, замість того, щоб повстати проти наявної системи, індивідууми почуваються безпорадними, займаються самоїдством. Це призводить до депресивного стану, що ефективно сприяє стримуванню дій людини. А без дій немає і революції.

10. Знати про людей більше, ніж вони про себе

Протягом останніх 50 років наукові досягнення призвели до стрімкого зростання розриву в знаннях між основною масою суспільства і тими, хто належить до правлячих еліт або використовується ними. Завдяки біології, нейробіології та прикладній психології, "система" користується передовими знаннями про людську істоту і збирає дані про соціальну поведінку людини, роботу людського тіла та мозку. "Система" здатна краще розуміти звичайну людину, ніж людина знає сама себе. Це означає, що в більшості випадків "система" має більше контролю та більше влади над індивідуумами, ніж індивідууми над собою. Чим більше технологій у "системи", тим більше даних збирається для контролю. Для цієї мети впроваджується збір персональних даних, зокрема біометричних даних і ДНК людини, та повсюдне встановлення камер спостереження.

Яким шляхом розвиватимуться події, що відбуваються сьогодні, найкраще знають історики - історія повторюється, іноді з жахливою схожістю, тому що використовуються одні й ті самі методи маніпуляції. Пропаганда є найпотужніша зброя проти людини і кожному слід розуміти, як це працює, як мислити самостійно і як захистити свої права під примусом. 

 

Залишились питання?

Телефонуй зараз та отримай
безкоштовну консультацію 

військового адвоката Вадима Морозова

Працюємо по всій Україні!
Перебуваєте за кордоном?

Телефонуй +380984326402
ВайберТелеграм, Ватсап

Підписуйся на наш telegram-канал  Иконка телеграм-бота Human Rights - подписывайтесь на наш канал!   залишайся на зв'язку з адвокатом!

Читати ще статті на цю тему:
Военный аналитик - Путин делал ставку на блицкриг, но Кремлю не удается добиться своих целей
1 000 000 долларов за Путина от Алекса Конанихина

Может ли РФ применить химическое оружие против Украины? Как защититься?
Запрещенные виды оружия, которые применяет армия РФ против Украины. Защита пострадавших в Европейском суде

Защита украинцев, пострадавших от военных преступлений РФ, в Европейском суде
Репарации от России. Сколько получат украинцы за ущерб от войны
Стандарты НАТО в Украине
Позови проти РФ. Компенсація за загиблого родича
100 000 грн за полон - нові виплати українцям
Как избежать могилизации в РФ и сдаться в плен в Украине
Статья 40 ККУ. Принуждение на оккупированных территориях

Метки: Война между Украиной и Россией, Помощь юриста, Права, Військовий адвокат

Популярные видео - Как поставить ларек

Популярные видео - 130 статья КУПАП, нетрезвый водитель, какой штраф

Заказать услугу по скидке 20%

До конца акции осталось:

Тут будет счетчик

Юристов онлайн: 3

Заказ услуги